Veerbediend bedieningsmechanisme met "afzonderlijke functie"., gebruikt in brandventilatie afsluitkleppen – huidige impulscontrole:

Veerbediend bedieningsmechanisme met "afzonderlijke functie"., gebruikt in brandventilatie afsluitkleppen – huidige impulscontrole:

Bij dit soort mechanismen wordt de overgang naar de veiligheidspositie geïnitieerd door een elektromagnetische ontgrendeling die de bout van de veeraandrijving van de demper loslaat., en de overgang naar de standby-positie wordt verzekerd door een onafhankelijk aangedreven elektromechanische roterende actuator. Het is daarom een ​​"split-functie"-mechanisme van de veiligheidsfunctie van de comfortfunctie van het herstellen van de standby-positie. Tijdens de normale werking van het ventilatie- en airconditioningsysteem blijven de brandventilatiekleppen gesloten. In deze toestand blijft de veer van de aandrijving van de brandventilatie-afsluitklep onder spanning, waardoor de potentiële energie wordt opgeslagen die nodig is om de klep te openen.. De veer wordt in de wachtpositie vergrendeld door de bout, waarvan de werking wordt verzekerd door een elektromagnetische ontgrendeling met een sterke permanente magneet. Daarom is er geen stuurenergie nodig in stand-by. Bovendien is de bout gekoppeld via een hendel met een handmatige trigger. De demper kan in twee gevallen in de veiligheidsstand worden gezet:
– handmatige trekker,
– besturingssignaal van de CSP – huidige puls.

In het geval van een signaal van CSP – huidige puls die de elektromagnetische afgifte voedt;, er wordt een magnetisch veld gecreëerd dat tegenovergesteld is aan het magnetische veld van een permanente magneet, Hierdoor komt de bout die de veeraandrijving van de demper blokkeert los. Een direct in de demper gemonteerde veer garandeert een zeer snelle overgang naar de veiligheidsstand. Het duurt enkele seconden om het afsluitblad te openen. Breng het luik terug naar de wachtpositie – De veerspanning van de aandrijving van de demper en het sluiten ervan is mogelijk door stroom te leveren aan de elektromechanische roterende actuator, waarvan het belangrijkste element een elektromotor is;. Deze actie moet volgen op de activering van de schakelaar voor herstel op afstand van de zone naar stand-by, waarop de inspectie is uitgevoerd of door deze dempers handmatig in te schakelen, die niet zijn uitgerust met de stand-byfunctie voor herstel op afstand. Op deze manier wordt de verplichting van de facilitaire bewakingsdiensten om elk brandgevaarsignaal op de plaats te controleren gehandhaafd, waar dit signaal vandaan komt, voordat de normale werking van de CSP is hersteld. Voor kleppen met regelmechanismen met functiescheiding is er geen behoefte aan extra regelscheidingsinterfaces ja, zoals voor dempers met mechanismen zonder functionele scheiding. Signalering van het begin en einde van elke verandering van de positie van de kleppartitie wordt verzorgd door eindschakelaars, die de veeraandrijving van de demper aanvullen. Vanwege de noodzaak om spanning op de elektromagneetspoel aan te brengen om de demper naar de veiligheidspositie te laten bewegen, het is essentieel dat:
– de stroomvoorziening is gerealiseerd via een stroomvoorziening die samenwerkt met een batterij van batterijen,
– wanneer de kabel die de controller verbindt met de elektromagnetische ontgrendeling van de demper langer is dan 2 de verbinding werd gecontroleerd.